TGT
TGT, wat staat voor Teams-Games-Tournaments, is ontwikkeld door David Devries en Keith Edwards. TGT is oorspronkelijk ontwikkeld als methode om binnen probleemoplossen te gebruiken (Satya Permadi, 2013).
De eerste twee fases van TGT lopen identiek gelijk met de eerste twee fases van TGT (Hasmyati et al., 2018). Deze twee fases kan je terugvinden door hier te klikken of door naar de pagina 'STAD' te gaan. Hieronder bespreken we enkel fase 3 en fase 4 binnen de werkvorm TGT.
Keith Edwards
- In fase 3 wordt er ook een individuele test door de student uitgevoerd, net zoals bij STAD. Alleen is er een verschil. Bij TGT worden de quizzen (STAD) vervangen door academische games. Deze worden gespeeld tijdens wekelijkse toernooien (Satya Permadi, 2013). Belangrijk hierbij is dat er hier overgegaan naar homogene groepen. Een ‘zwakkere’ student speelt tegen een andere ‘zwakke’ student uit een ander team. Zo nemen ‘sterkere’ studenten het ook tegen elkaar op (Hasmyati et al., 2018). Op die manier krijgen alle studenten de kans om succesvol te zijn. Wanneer studenten winnen, kan er ook doorgeschoven worden (Satya Permadi, 2013).
- De vierde fase, ook de erkenning van de scores. Binnen deze fase worden alle verzamelde punten van alle teamleden opgeteld. Deze vormen de totale teamscore. Het team met de hoogste score wordt het ‘superteam’ genoemd. Terwijl bij STAD het belonen van het beste team een centraal element is, wordt het bij TGT in deze fase niet specifiek vermeld (Alijanian, 2012; Satya Permadi, 2013). Nog een verschil met STAD is dat er geen rekening wordt gehouden met de individuele vooruitgang bij de berekening van de score (Hasmyati et al., 2018).
Maak jouw eigen website met JouwWeb